החזרי מס לשכירים - מרכז המס הישראלי

מדרגות מס הכנסה : איך נקבע כמה אנחנו צריכים לשלם?

לבדיקת זכאות מהירה להחזרי מס:
מדרגות מס הכנסה

תוכן עניינים

הוצאה מוכרת במס

הוצאה מוכרת במס

הוצאה מוכרת במס, המכונה גם הוצאה מותרת בניכוי, היא הוצאה עסקית המשמשת לצורך ייצור הכנסה, ולכן ניתן לקזזה מההכנסות החייבות במס. זוהי זכות משמעותית לעסקים,

המשך קריאה »
אמנות למניעת כפל מס

אמנות למניעת כפל מס

אמנות למניעת כפל מס: המפתח להשקעות בינלאומיות ללא דאגות 💰 בעולם גלובלי, שבו עסקים חוצים גבולות 🌍 וחברות פועלות במספר מדינות, אמנות למניעת כפל מס

המשך קריאה »

מדרגות מס הכנסה הן מערכת של שיעורי מס שונים החלים על הכנסותיהם של יחידים. מערכת זו נועדה להבטיח חלוקת מס צודקת יותר, כאשר אלו המרוויחים יותר משלמים שיעור מס גבוה יותר.

להלן מדרגות מס הכנסה לשנת המס 2024:

הכנסה חודשיתמדרגת מסשיעור מס
עד 7,010 ש"ח110%
7,011 – 10,060 ש"ח214%
10,061 – 16,150 ש"ח320%
16,151 – 22,440 ש"ח431%
22,441 – 46,690 ש"ח535%
מעל 46,690 ש"ח647%

הערה:

  • הטבלה מתייחסת להכנסה מיגיעה אישית של יחיד.
  • מדרגות המס עשויות להשתנות מעט בהתאם לנסיבות אישיות, כגון גיל, מצב משפחתי וזכויות לנקודות זיכוי.

למרות שהטבע האנושי תמיד דוחף אותנו קדימה ולמעלה, ישנן בכל זאת מדרגות אשר רובינו לא היו שמחים לטפס בהן, לפחות לא בלי להכיר אותן היטב קודם. מדרגות מס הכנסה הן חלק בלתי נפרד מהמערכת הכלכלית וממערכת המיסוי של כל שכיר או עצמאי במדינת ישראל. במאמר הבא נכיר לעומק את מדרגות המס ונבין איך ולמה נהוגה השיטה הזו בישראל.

מה הן מדרגות מס הכנסה בישראל?

ראשית עלינו ליישר קו בכך שנבין שמיסים הם תשלום אשר אותו כל אזרח חייב לשלם למדינה בה הוא חי, לפי צריכה של שירותים שונים כמו ארנונה, מים וכו' וכן לפי גובה ההכנסה מעבודה.

מדרגות מס הם מיסים אותם משלם כל אזרח עובד בישראל, לפי גובה ההשתכרות שלו מיגיעה אישית, כלומר בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי.

בישראל, שיטת המס הנהוגה נקראת מס פרוגרסיבי או מס מדורג, משמעות הדבר שמתבטאת אף במושג – מדרגות מס הכנסה, הינה שככל שהכנסתו של אדם גדולה יותר כך גם סכום המס אותו יצטרך לשלם, יהיה גבוה יותר.

איך מחשבים כמה מס כל אדם צריך לשלם?

מדרגות מס הן בסיס חשוב לכל עסק ולכל עובד שכיר או עצמאי. הכרה של מדרגות המס והבנה של הדרך בה מחשבים את המיסוי, יכולה להועיל לכל אזרח עובד במדינת ישראל ואף לחסוך לו פעמים רבות כסף אותו לא היה צריך לשלם, או כזה שמגיע לו בחזרה בסוף השנה.

אל מדרגת המס הראשונה, מגיעים רק כאשר גובה סכום ההכנסה עובר את הסכום הפטור מתשלום מס הכנסה. מעבר לאותו סכום, כל הכנסה תהיה חייבת במס ותחושב על פי טווח מסוים, בהתאם למדרגת המס המשויכת לגובה ההכנסה.

מה ההבדל בין מס חברות לבין מדרגות מס על בסיס יגיעה אישית?

ההגדרה של משלמי מיסים על פי מדרגות המס, מתייחסת לעצמאים או שכירים בלבד. ישנו גם יעד סופי ומשתנה, אשר מעבר לו כל סכום יחויב על פי אותה מדרגת מס. נכון להיום, הרף העליון של מדרגות מס הכנסה בישראל עומד על כ-50% מההכנסה החייבת בתשלום מס למדינה.

מס חברות לעומת זאת, בניגוד מסוים לשיטת המס הפרוגרסיבית הנהוגה בישראל, לא מחושב על פי מדרגות המס המוכרות לנו. מס חברות למעשה אינו מחושב כלל בצורה פרוגרסיבית, משמעות הדבר היא שגובה המס הינו אחיד עבור חברות, בלי קשר לגובה הרווחים בפועל.

איך ניתן לחסוך כסף רב בתשלום המס?

לקוחות רבים, שכירים ועצמאיים, בוחרים בקבלת ייצוג משפטי ומקצועי של עורכי דין המתמחים בתחום ולא בכדי. הכרה לעומק של שיטות המיסוי המשתנות בישראל, כמו גם החישוב של גובה מדרגות המס הצפויות – הן לא משהו שכל אחד מאיתנו יכול או בכלל פנוי להתמחות בו.

לכן, עורכת דין מנוסה אשר מכירה את התחום לעומק ומתעדכנת בשינויים באופן קבוע, יכולה לחסוך הרבה כסף לכל אחד ואחת מאיתנו. לפעמים, שווה לנו להיעזר באיש מקצוע בתחומים בהם ההבנה שלנו בהם קטנה. אנחנו אולי נשלם לאותו איש מקצוע סכום מסוים, אבל ביחס לסכום אותו נחסוך בטווח הרחוק, אותה השקעה ראשונית יכולה להשתלם לנו מאוד.

מה הרעיון המוביל את שיטת מדרגות המס?

מדרגות מס הכנסה הן תוצר של שיטה כלכלית-מדינית מסוימת הנהוגה בלא מעט מדינות ברחבי העולם. על פי אותה שיטה, מערכת המס נחשבת פרוגרסיבית ומשמעות הדבר היא שככל שאדם מכניס יותר כסף מעבודתו, כך עליו לתרום בחזרה לקהילה באופן יחסי, באמצעות תשלום מס גבוה יותר.

חשוב לדעת שמדרגות המס מיושמות רק על מס ההכנסה והן אינן מיושמות כלל, על מיסוי של מקורות הכנסה אחרים ושונים. בנוסף, מדרגות המס מחושבות באופן סופי רק על פי ההכנסה השנתית ולא על בסיס ההכנסה החודשית. זו גם אחת הסיבות לכך שבמקרים מסוימים שכירים זכאים להחזרי מס.

נקודה נוספת שיש לשים אליה לב, היא שמדרגות המס מתעדכנות לעיתים ולא נשארות קבועות. אם כי העדכון קורה בדרך כלל אחת לשנה ואינו מהווה לרוב שינוי משמעותי.