החזרי מס לשכירים - מרכז המס הישראלי

אישור ניכוי מס במקור

לבדיקת זכאות מהירה

אישור ניכוי מס במקור

תוכן עניינים

החזר מס שבח

החזר מס שבח

החזר מס שבח : מה זה, מי זכאי וכיצד מגישים בקשה מס שבח הוא מס המוטל על רווח ההון שנוצר ממכירת נכס מקרקעין בישראל. שיעור

המשך קריאה »
מס על זכייה בלוטו

מס על זכייה בלוטו

חלמתם על זכייה בלוטו? כדאי שתכירו את המכשול הגדול שמחכה לכם בדרך והוא מס על זכייה בלוטו הדופק הולם, האצבעות רועדות, אתם בודקים שוב ושוב

המשך קריאה »
הלוואות ללא ריבית

הלוואות ללא ריבית

הלוואות ללא ריבית: הזדמנות אטרקטיבית או מלכודת פיננסית? הלוואות ללא ריבית הן מוצר פיננסי מושך, המציע פתרון זמני למימון הוצאות גדולות או צרכים מיידיים, תוך

המשך קריאה »

אישור ניכוי מס במקור וניהול ספרים הוא מסמך המהווה אישור כי מי שמקבל תשלום מפריש ומשלם את המיסים שלו באופן קבוע ושוטף ולכן לא צריך להפריש את תשלום מס בעת ביצוע כל סוג של עסקה למקבל התשלום.

ניכוי מס במקור הוא הפחתת תשלום למס הכנסה ברגע ביצוע העסקה עצמה.

מונח זה הוא החובה שחלה על המשלם לנכות את תשלום מס הכנסה (בין אם באופן מלא או באופן חלקי) מהתשלום למקבל (כלומר עבור המוטב) ולהעביר את התשלום לרשויות המס.

האישור מעיד על כך שמוטב משלם את מיסיו כדין באופן קבוע ושוטף במסגרת הדו"ח השנתי ולכן המשלם לא צריך לבצע את ניכוי המס בעת הסקה המקורית. כלומר "במקור".

ניכוי מס במקור וניהול ספרים

ניכוי מס במקור וניהול ספרים מתייחס לחובה של המשלם לנכות את תשלומי מס הכנסה ממה שהוא משלם למוטב ולהעביר אותם לרשות המיסים.

חשוב לזכור: חובת המס היא של המוטב, אבל החובה לנכות את המס מהתשלום חלה על מי שמשלם.

הסבר: המשלם מוריד מתוך הסכום הכולל לתשלום שהוא צריך לשלם למוטב במסגרת העסקה את הסכום של הניכוי למס הכנסה.

דוגמאות:

תשלום לעובד שכיר: המעסיק מוריד את התשלום למס הכנסה של העובדים כבר בתלוש השכר ומעביר אותו ישירות לרשות המיסים מבלי שכל עובד יצטרך לעשות זאת באופן עצמאי. לכן, ישנם מקרים בהם מועבר תשלום יתר על המידה ובמקרים כאלו ניתן להגיש בקשה של החזרי מס לשכירים עבור תשלום מס עודף.

לקוח מנכה את תשלום המס: בעת התשלום, הלקוח מוריד "מנכה" את המס לספק מהתשלום שהוא חייב לו עבור כל סוג של שירות ו/או סחורה שהוא מקבל.

אישור ניכוי מס במקור הוא אישור רשמי של מס הכנסה שמציין את אחוז הניכוי שאותו צריך הלקוח להפריש למס הכנסה. אחוז הניכוי נקבע על ידי פקיד שומה בהתאם לתחום העיסוק, שיקול דעתו של פקיד השומה שכולל בתוכו אלמנטים ומרכיבי מס שונים.

ניתן לבצע הפקת אישור ניכוי מס במקור באינטרנט בקלות דרך אתר רשות המיסים בלחיצה כאן.

בדיקת האישור

בכל פעם כאשר צריכים לקבל תשלום מלקוח עסקי (מעסק אחר) על כל עסקה שבוצעה בין אם מדובר על מוצר או שירות, הוא יבדוק את אישור ניכוי המס במקור שלכם והוא זה שיצטרך להפריש את הניכוי לרשויות המיסים.

בזמן הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה, יחושב המס שעליכם לשלם בהתאם להכנסה החייבת במס שלכם, ממנו יופחת המס שנוכה ממכם במקור על ידי הלקוחות ששילמו בניכוי המס. אם גובה המס שנוכה במקור (בעת ביצוע העסקה) גבוה משתלום המס שאותו אתם צריכים לשלם תקבלו החזר ממס הכנסה, אם המקרה הפוך אתם תצטרכו להשלים את התשלום למס הכנסה במסגרת הדו"ח השנתי.

המטרה של תשלום המס במקור

בכדי שרשות המיסים תוכל להבטיח שהיא תקבל את חלקה בכל עסקה שמתבצעת, מס הכנסה דורש את התשלום שלו מראש. זאת בכדי שלא "יתפספס" התשלום וכתוצאה מכך יכולה להיפגע קופת המדינה.

כדי להימנע מהליך בירוקרטי של תשלום מראש בכל עסקה, ניתן לפנות למס הכנסה ולקבל את אישור מס במקור. אם אתם בעלי עסקים אשר הגשתם דו"ח שנתי אחד לפחות לרשות המיסים ואתם מתנהלים באופן מסודר מול כל רשויות המס אתם יכולים לקבל פטור מניכוי מס במקור בקלות דרך הגשת בקשה באינטרנט באתר רשות המיסים.

אישור שמופק באינטרנט יציין "פטור מלא" וזה מעיד שאתם משלמים את המס במסגרת דו"ח שנתי ומי שמשלם לכם פטור מביצוע ניכוי המס ברגע ביצוע העסקה המקורית. אם אין לכם אישור ניכוי מס במקור מי שמשלם לכם מחויב לנכות את המס המקסימלי שקבוע בחוק, כמו שצוין במידה ובהגשת הדו"ח השנתי תשלום המס יהיה גבוה יותר תוכלו לקבל החזר ממס הכנסה.

המאמר בשיתוף: עו"ד ויועץ מס יניב גבריאל

אישור ניהול ספרים מס הכנסה

אישור ניהול ספרים מס הכנסה הוא אישור מטעם רשות המיסים המאשר שעסק מנהל את ספרי החשבונות שלו בצורה תקינה ועומד בדרישות החוק. קבלת אישור זה מעניקה מספר הטבות, ביניהן:

  • פטור מניכוי מס במקור: עסקים המחזיקים באישור ניהול ספרים זכאים לפטור מניכוי מס במקור עבור תשלומים שהם מקבלים. משמעות הדבר היא שהם לא צריכים להמתין להחזר מס בסוף השנה, והכסף זמין להם מיד.
  • יכולת להגיש בקשות למענקים: עסקים המחזיקים באישור ניהול ספרים זכאים להגיש בקשות למענקים שונים מהמדינה.
  • שיפור תדמית העסק: קבלת אישור ניהול ספרים מעידה על עסק רציני ומקצועי, ויכולה לשפר את תדמיתו בעיני לקוחות וספקים.

תנאים לקבלת אישור ניהול ספרים

כדי לקבל אישור ניהול ספרים, עסק צריך לעמוד במספר תנאים:

  • ניהול ספרי חשבונות: העסק חייב לנהל ספרי חשבונות בהתאם להוראות ניהול פנקסים.
  • הגשת דוחות שנתיים: העסק חייב להגיש דוחות שנתיים לרשויות המס.
  • תשלום מסים במועד: העסק חייב לשלם את מסיו במועד.

אופן הגשת בקשה לאישור ניהול ספרים

ניתן להגיש בקשה לאישור ניהול ספרים באופן מקוון באתר רשות המיסים או באמצעות טופס 1400. הבקשה צריכה לכלול את פרטי העסק, פרטים על רואה החשבון המבקר את ספרי העסק, וכן הצהרות והתחייבויות שונות.